Thunderbird RV Park & Resort, Campbell River, 2

16 juni 2019 - Campbell River, Canada

Vandaag stond de dag in zijn geheel in het teken van de wildlife tour. Vier uur lang met een opblaasboot op zee rond de eilanden tussen Vancouver Island en het vaste land.

Bijna al onze verwachtingen zijn uitgekomen, helaas lieten de orka's verstek gaan.
Als eerste zijn we naar de aalscholverkolonie op Copper Island geweest. Massa's van die vogels die tegen de rotswand aan geplakt zaten.
Daarna zijn we doorgevaren naar twee verschillende scholen dolfijnen (Pacific White Sided Dolphins). In totaal meer dan 150 dieren.

Vervolgens zijn we naar een plek gegaan waar zeearenden zich te goed deden aan kleine vissen. Dit schijnt maar een paar weken per jaar voor te komen en dan zijn er ook een heleboel zeearenden.

En als laatste zijn we naar het hoogtepunt van de tour gegaan, de bultruggen. Tsja wat moeten we daar van zeggen, kijk de foto's maar eens, die spreken voor zich (denken we).

Al met al een geslaagde middag op het water, georganiseerd door Eagle Eye Adventures

Overigens blijkt het best moeilijk te zijn om dieren in het wild goed op de foto te zetten, maar met automatische scherpstelling en de burstfunctie (foto's blijven maken zolang je de ontspanknop in gedrukt houdt) lukt het best wel aardig.

1. Leo en Jeannette:
    17 juni 2019
    YES !! Gelukkig hebben jullie ook de bultruggen gezien en..........foto's van DE staart kunnen maken! Wat een prachtige ervaring is dat toch, om nooit meer te vergeten.

groetjes,
    Leo en Jeannette