Thunderbird RV Park & Resort, Campbell River

15 juni 2019 - Campbell River, Canada

Vandaag de overtocht gemaakt naar Vancouver Island. Onderweg naar de ferry toe hebben we nog het laatste stukje Sea-to-Sky Highway afgelegd. Wederom indrukwekkende weg, met mooie meren etc.

Ondanks dat we een verkeerde reservering voor de ferry gemaakt hadden, konden we toch op tijd met de boot mee.
De bootreis duurde ongeveer een uur en drie kwartier.

Het park is een mooi opgezet park aan de rand van de Discovery Passage. Stuk zee tussen Vancouver Island en de vaste wal.
Veel aboriginal invloeden van Coast Salish People. Achter de camping is de monding van Campbell River in de Discover Passage. Er wordt op dit moment gewaarschuwd dat er beren gesignaleerd zijn, maar wij hebben die nog niet gezien.

Veel vogels in de buurt, zie ook de foto's. Ook in de verte al een aantal zeehonden gespot, hopelijk krijgen we die morgen tijdens onze Wildlife tour meer te zien. Maar we hopen vooral op walvissen, orka's en dolfijnen. Morgen hopelijk meer hierover.