Burnaby Cariboo RV Park, Vancouver, 2

20 juni 2019 - Vancouver, Canada

Vandaag de laatste dag in Canada, morgen moeten we de camper inleveren en vliegen we terug naar Nederland.

Vanmiddag hebben we de Hop On Hop Off tour door Vancouver gemaakt. Na een korte wandeling en wachten voor de spoorwegovergang (zie foto's), zijn we met de skytrain naar het centrum van Vancouver gegaan (Waterfront). Wat ons vooral opviel was dat de stad niet echt veel historie heeft, niet zoals bijvoorbeeld Londen of Barcelona. Niet veel oude gebouwen etc. voornamelijk hoogbouw met heel veel glas.

Volgens de chauffeur is het leven in downtown Vancouver ook verschrikkelijk duur. Kennelijk wonen daar de rijke immigranten uit voornamelijk Hong Kong, China en voor een klein gedeelte uit andere aziatische landen. Je ziet daar dan ook allerlei dure auto's rondrijden, van maserati's, ferrari's, McLaren's en nog meer van al dat soort auto's.

Ook zijn we door East Hastings Street gereden. Wat je vooral daar zag waren ontzettend veel daklozen en verslaafden. Honderden bivakkeerden op de stoepen. Volgens de chauffeur van de bus, schijnt het toch wel veilig te zijn, deze mensen doen, volgens hem, niemand kwaad. Ze zijn vooral ziek en met zichzelf bezig.

Al met al vinden we het geen leuke stad. Weinig sfeer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl