Fraser Cove Campground, Lillooet

11 juni 2019 - Lillooet, Canada

De weg van gisteren naar de watervallen, vallen achteraf gezien nog mee, in vergelijking met het laatste stuk van vandaag.
Deze weg (van Kamloops naar Fraser Cove) was nog een graadje erger. Direct naast de weg, afgronden van tientallen zo niet honderden meters diep. En in veel gevallen niets eens een vangrail aanwezig. We hebben een aantal hellingen van 10% moeten afdalen, pfffff. En dan zit er midden in die afdaling nog een haarspeldbocht ook nog.

Aangekomen bij Fraser Cove Campground, ligt dit geplakt tegen de bergwand, direct aan een rivier. We hebben een paar haarspeldbochten dubbel moeten steken om beneden te komen. Het is een kleine campground met maar 18 plekken. Maar doet wel idyllisch aan.

De hele omgeving hier, doet ons vooral denken aan het oude wilde westen. We verwachten elk moment de tumble weeds voorbij te zien rollen.

Hadden we gisteren nog maar 14 graden met af en toe een regenbuitje, vandaag is het hier maar liefst over de 30 graden. Wat een verschil.

1. Arjan:
    12 juni 2019
    ha... als je zo naar Whistler gaat rijden. zal nog wat van die steile en prachtige alpen wegen krijgen. zeker als je weer naar beneden moet richting Pemberton.

leuke foto's Ted.