Yellowhead campground & RV park, Valemount

7 juni 2019 - Valemount, Canada

Na een zeer koude nacht in Tunnel Mountain Village, werden we verrast met een sneeuwbui!!! En toen moesten we nog de hele rit van 420 km naar Valemount afleggen. Het leek wel of we een tijdje in een kerstlandschap hebben gereden. Na ongeveer honderd kilometer was de sneeuw ook weer weg.

Onderweg zagen we 3 keer een beer. Jippie, weer wat afgevinkt op onze wishlist. Wat een mooi gezicht is dat, een beer in het wild. Jet kreeg er tranen van in haar ogen.

Onderweg heeft Jet ook nog wat kilometers achter het stuur gemaakt.

Yellowhead campground ligt net buiten Valemount, verscholen in een bos. Het is een mooi park, met alle faciliteiten, zelfs wifi.
Achter de campground loopt een beek waarin zalmen paaien. Alleen niet toen wij er waren (natuurlijk).

We hebben vandaag alle soorten weer meegemaakt. Sneeuw, regen, hagel en zonneschijn.

1. Leo en Jeannette:
    8 juni 2019
    Wow, gefeliciteerd met jullie eerste bearspotting! Hopelijk volgen de moose, walvis, orka's en nog veel meer. We begrijpen dat Jet er tranen van in haar ogen kreeg. Dat hadden wij ook. Het is echt heel bijzonder om ze zo in het wild te kunnen zien. Hahaha en wat een prachtig winterwonderland. 4 Seizoenen op 1 dag. Stoer hoor dat Jet ook gewoon achter het stuur kruipt. Geniet ervan. Wij zouden nu heel graag ook daar willen zijn. Groetjes, Leo en Jeannette